جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

فيلتر دستگاه تصفيه آب چيست؟

نوين پك طراحي و توليد انواع ساك دستي,ساك دستي تبليغاتي,ساك دستي پارچه اي و ساك دستي كاغذي

فيلتر دستگاه تصفيه آب چيست؟

۱ بازديد

به طور حتم با دستگاه تصفيه آب آشنايي داشته و يا در منزل خود از آن استفاده ميكنيد. اما آيا ميدانيد مهمترين بخش هاي دستگاه تصفيه آب چه هستند و چه كارهايي انجام ميدهند؟ اصلا ميدانيد هر يك از اين بخش ها داراي فعاليت هايي به خصوص هستند و در صورت خرابي هر يك از بخش ها بايد در جهت تعمير آن برآمده تا مشكلي بر روي آب آشاميدني ايجاد نشود.

فيلتر دستگاه تصفيه آب

در اين بخش ميخواهيم در خصوص مهمترين قسمت هاي دستگاه تصفيه آب توضيحاتي را خدمت شما ارائه دهيم تا به اهميت وجودي هر يك از اين بخشها آشنا شويد. مهمترين بخش دستگاه هاي تصفيه آب بخش فيلترهاي آن است. در حالت كلي زماني كه دستگاه تصفيه آب خريداري شده از نوع اسمز معكوس باشد ميتوانيد مطمئن شويد آب نوشيدني كه توسط اين نوع دستگاه تصفيه ميشود از كيفيت بالايي برخوردار است.

البته ذكر اين نكته لازم و ضروري است، در صورتي كه دستگاه تصفيه آب مورد نظر داراي فيلترهاي بسيار باشد اما فيلتر ممبران را نداشته باشد در اين صورت نميتوان اين روش تصفيه آب را بهترين روش عنوان كرد. در حالت كلي دو روش براي تصفيه آب وجود دارد: روش فيلترينگ و روش اسمز معكوس، كه روش دوم بهترين نوع تصفيه آب است.

آشنايي با اهميت فيلتر دستگاه تصفيه آب

افراد براي آنكه به بيماريهاي مختلف به جهت مصرف آب آلوده دچار نشوند راغب به خريد دستگاه تصفيه آب ميشوند تا مشكلي در سلامتي خود و خانواده شان ايجاد نشود. حال تصور كنيد پس از تهيه اين دستگاه و استفاده از آن بعد از گذشت چند ماه يكي از فيلترهاي موجود در اين دستگاه دچار خرابي شود در اين صورت چه اتفاقي ميافتد؟

زماني كه يكي از فيلترها به دليل خرابي و جرم گيري نتواند كار خود را به درستي انجام دهد به طور حتم علاوه بر خراب كردن قطعات ديگر ميتواند از كيفيت آب تصفيه شده بكاهد كه در اين صورت مسمويت و مريضي را براي انسان به همراه خواهد آورد. حال بهترين راه حل براي جلوگيري از اين مشكل چيست؟

به طور حتم تعويض به موقع فيلترهاي خراب شده ميتواند از تمامي اين مسائل و مشكلات جلوگيري كرده و علاوه بر خسارت مالي بر خسارت جاني نيز فائق آيد. پس يادتان باشد در صورتي كه متوجه شديد دستگاه تصفيه آب به درستي كار نميكند و يا كيفيت آب تصفيه شده پايين است بنابراين متوجه ميشويد مشكلي در يكي از فيلترهاي تصفيه ايجاد شده است.

انواع فيلترهاي موجود در دستگاه تصفيه آب

در اين بخش فيلترهاي موجود در دستگاه تصفيه آب را جهت آشنايي بيشتر براي شما نام برده و اهميت عملكرد صحيح آن را توضيح ميدهيم:

  • فيلتر اليافي يا فيلتر پلي پروپيلن: اين فيلتر دستگاه تصفيه آب قابليت به حذف ذرات درشت و معلق در آب كه داراي قطري بالاي 5 ميكرون هستند را دارد. اين فيلتر در حالت معمول به رنگ سفيد بوده و زماني كه آلودگيها را حذف ميكند پس از گذشت مدت زماني به رنگ زرد تبديل ميشود كه در اين صورت بايد تعويض گردد.
  • فيلتر كربن فعال: اين فيلتر دستگاه تصفيه آب قادر به حذف آلاينده هاي شيميايي است كه در آب وجود دارد و ميتواند شفافيت، بو و مزه بد آب را از بين ببرد. اين فيلتر در حالت معمول بايد هر 3 الي 4 ماه تعويض شود.
  • فيلتر كربن بلاك: يكي از مهمترين فيلترهاي موجود در دستگاه تصفيه آب است كه تقريبا طول عمر بالايي داشته و ميتواند كيفيت آب تصفيه شده را بالا ببرد.
  • فيلتر ممبران: اصليترين فيلتر موجود در دستگاه تصفيه آب فيلتر ممبران است كه ميتواند تمام ناخالصيهاي موجود در آب را از بين برده و از سختي آب بكاهد. از آنجايي كه سلامت اين فيلتر بسيار مهم است در خصوص اصل بودن آن بايد به قسمت بالا و پايين اين فيلتر توجه كنيد، اگر شيارهايي كه در اين فيلتر به كار رفته تراكم بالايي داشته و چسبيده به يكديگر باشد اين فيلتر با كيفيت است در غير اين صورت از كيفيت لازم برخوردار نيست.
  • فيلتر پست كربن: اين فيلتر دستگاه تصفيه آب مزه و بوي احتمالي موجود در آب را از بين برده و منجر به طعمي ثابت در آن ميشود.
  • فيلتر مواد معدني: اين فيلتر دستگاه تصفيه آب قادر به افزودن مواد معدني لازم براي بدن همچون روي، كلسيم، آهن و غيره به آب است و ميتواند آب تصفيه شده را مناسب با بدن تصفيه كرده و مواد لازم بدن را به آن اضافه كند.
  • فيلتر قليايي: آخرين فيلتر دستگاه تصفيه آب كه PH موجود در آب را مناسب با بدن فراهم ميكند، فيلتر قليايي نام دارد.

عمر مفيد هر يك از فيلترهاي نام برده با ديگري متفاوت است. به عنوان مثال فيلتر اول تا سوم در دستگاه تصفيه آب حدود 4 الي 6 ماه عمر مفيد دارد. عمر فيلتر ممبران كه جزو مهمترين فيلترها است حدود يك سال و نيم تا دو سال بوده و در نهايت عمر فيلتر 5 تا آخر هر يك داراي يك سال عمر مفيد است. البته اين مدت زمانها براساس سختي آب موجود در يك منطقه ميتواند متفاوت باشد. به گونه اي كه سختي آب بيشتر منجر به زمان تعويض بيشتر فيلترها ميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.