جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

دستگاه تصفيه هوا و اطلاعاتي كه درباره‌ آن بايد بدانيد

نوين پك طراحي و توليد انواع ساك دستي,ساك دستي تبليغاتي,ساك دستي پارچه اي و ساك دستي كاغذي

دستگاه تصفيه هوا و اطلاعاتي كه درباره‌ آن بايد بدانيد

۱ بازديد

دستگاه تصفيه هوا و مزاياي آن را مي‌شناسيد؟ چرا در كلان شهرها استفاده از اين دستگاه در هر محيطي به شدت توصيه مي‌شود؟ چرا در طي ساليان اخير اين دستگاه فروش چشمگيري داشته است؟ با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري درباره دستگاه تصفيه هوا داشته باشيد.

تصفيه هوا

امروز مي‌خواهيم به معرفي و بررسي يكي از موثرترين دستگاه هاي ساخته شده در زمينه‌ي تنفس هواي پاك بپردازيم. با توجه به رشد شهرنشيني و افزايش كارخانجات، موضوع آلودگي هوا يكي از مشكلات بزرگي است كه دامن‌گير تمام جوامع دنيا شده است. جدا از همه‌ي مسائلي كه بخاطر آلودگي هوا ايجاد مشكل مي‌كند، تنفس آلاينده هاي شيميايي و به خطر افتادن سلامت اعضاي بدن جدي‌ترين خطري است كه جان انسان‌ها را تهديد مي‌كند. يكي از راهكار‌هايي كه براي بهبود اين وضعيت پيش پاي گذاشته شده است، استفاده از دستگاه تصفيه هوا مي باشد.

از آن جا كه اكثريت انسان‌ها حداقل نيمي از زمان خود در طول شبانه روز را در منزل و يا فضايي سربسته سپري مي‌كنند، افزايش كيفيت و پاكي هواي تنفسي مي‌تواند تا حد زيادي به بهبود اين وضعيت كمك كند. امروزه با توجه به آلودگي‌هاي شهري استفاده از دستگاه تصفيه هوا به همراه پنجره‌هاي دوجداره به شدت توصيه مي‌شود.

ضرورت استفاده از دستگاه تصفيه هوا

يكي از مهم‌ترين مواردي كه باعث افزايش ذرات معلق و آلودگي در هواي شهرها مي‌شود، اصطحكاك لاستيك وسايل نقليه با آسفالت و جدا شدن ذرات دوده و پراكنده شدن آن در محيط اطراف است. از طرف ديگر استفاده از سوختي كه كيفيت خوبي ندارد باعث احتراق ناقص سوخت وافزايش ميزان دي اكسيد كربن خروجي از اگزوزها و در نتيجه آلودگي شهرها مي‌شود.

سالانه ميليون‌ها نفر در جهان در اثر عوارض آلودگي هوا دچار مرگ زودرس مي‌شوند. طبق تحقيقات منتشر شده توسط مجله‌ي لانست، تنها در سال 2015 حدود 6 ميليون نفر در دنيا بر اثر تنفس هواي آلوده كه عمدتا در كلان شهرها بوده جان خود را از دست داده‌اند. تنفس گازهاي مضر و ذرات معلق در هوا باعث ابتلا به بيماري‌هايي مثل آسم، برونشيت، تنگي نفس، آلرژي تنفسي، فشار خون، تپش قلب و حملات قلبي يا مغزي مي‌شود.

بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافيك شهر تهران، روزانه بيش از 9200 تن آلاينده وارد هواي تهران مي‌شود. آلوده ترين شهرهاي ايران تهران، اهواز، اراك و زاهدان اعلام شده‌اند.

طبق تحقيقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهاني، در سال 92، ميزان مرگ و مير ناشي از آلودگي هواي تهران 4500 نفر بوده است. اغلب اين اتفاقات در فصل پاييز و زمستان و در اثر تنفس ذرات معلق هوا و ورود آن به ريه گزارش شده است. اين ذرات 20 دقيقه پس از ورود به ريه وارد جريان خون شده، باعث انسداد عروق كرونري و در نهايت ايست قلبي مي‌شود.

جالب است كه بدانيد آلودگي هوا 30 برابر خطرناك‌تر از دود سيگار است. همچنين تنفس زياد هواي آلوده مي‌تواند باعث شكل‌گيري سلول‌هاي سرطاني شود.

تنفس هواي آلوده براي كودكان به مراتب خطر بزرگ‌تري محسوب مي‌شود؛ چراكه كودكان با تنفس از طريق دهان مقدار بيشتري آلاينده را وارد بدن خود كرده و چون سيستم ايمني ضعيف‌تري نسبت به بزرگسالان دارند، بدنشان تاثير بيشتري از مضرات اين مواد دريافت مي‌كند. آلودگي علاوه بر تاثير منفي بر روي رشد مغز كودكان، باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به امراض عفوني نيز مي‌شود. به همين دليل گفته مي شود وجود دستگاه تصفيه هوا به ويژه در منازلي كه خردسالان زندگي مي‌كنند، از واجبات است.

عملكرد كلي دستگاه تصفيه هوا

دستگاه تصفيه هوا با با جذب ذرات و حذف يون‌هاي معلق در شهرهاي بزرگ و مناطق صنعتي، قابليت از بين بردن گازهاي سمي و مضر مانند Co، NO2، SO2،  O3و CO2 را دارد. اين دستگاه همچنين مي‌تواند از رشد قارچ‌ها و كپك‌ها جلوگيري كرده و موجب كاهش چشمگير حملات آسمي و آلرژي مي‌شود. دستگاه‌ تصفيه‌ هوا با توجه به نوع و كيفيتش مي‌تواند تا 99.97 درصد از آلودگي‌هاي هوا را پاكسازي كند.

علاوه بر موارد فوق دستگاه تصفيه هوا با جذب باكتري‌ها، ويروس‌ها، گرده ي گياهان و بوي نامطبوع سيگار باعث ايجاد هواي پاك و سالم در محيط مي‌شود.

انواع دستگاه تصفيه هوا

دستگاه تصفيه هوا داراي انواع پزشكي، صنعتي و خانگي است. نوع خانگي آن داراي چندين مدل روميزي (كوچك و قابل جابجايي) ، ايستاده (بزرگ و غيرقابل جابجايي) ، همراه ( قابل آويز كردن به گردن براي فضاهاي مختلف) و ماشيني (مخصوص استفاده در اتومبيل) است.

جمع بندي

امروزه در بازار ظرفيت هاي متفاوتي براي دستگاه تصفيه هوا وجود دارد. براي خريد دستگاه تصفيه هوا اين نكته را در نظر بگيريد كه بهتر است ظرفيت پوشش تصفيه هواي دستگاه شما بيشتر از فضاي مورد نظرتان باشد. لازم به ذكر است كه ظرفيت پوشش اين دستگاه ها به متر مكعب محاسبه مي‌شود و بايد ارتفاع اتاق را نيز در نظر بگيريد.

با توجه به روي آوردن مردم به كلان شهرها و گسترش سريع آن‌ها مشكل آلودگي هوا به يكي از بزرگ ترين معضلات تمامي جوامع تبديل شده است. در راستاي پاك سازي شهرهاي آلوده برنامه‌هايي وجود دارد كه به صورت كوتاه مدت نمي‌توانند تاثيرگذار باشند و حداقل به چند دهه تلاش در اين راستا نياز دارد. بنابراين تا چندين سال آينده بهترين راهكار براي حفظ سلامت خود استفاده از دستگاه تصفيه هوا است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.